Οι εικόνες, η μουσική και τα βίντεο που παρουσιάζονται στο ιστολόγιο αποτελούν ιδιοκτησία των δημιουργών τους. Η παρουσίασή τους έχει καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα στα πλαίσια συγκεκριμένου πολιτιστικού προγράμματος του Γυμνασίου Μαλίων.

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

mandala στην αρχιτεκτονική



The Eye of London

Πλατεία Αγίου Πέτρου - Ρώμη

Σκάλα Μουσείο Βατικανού

Τρούλος εκκλησίας

Το Κολοσσαίο

Πόλεις

Τρούλος


Ροτόντα

Στόουνχετζ

Σχέδιο Ροτόντας




mandala στην τεχνολογία



Ζαντες 

Κομβοι

Ραδιοτηλεσκόπια



Ρόδα Λούνα-Παρκ

Ρολόι

Ρολόι

mandala στη φύση

Φυτά
Χιονονιφάδες


Λουλούδια

Κορμόσ Δέντρου

Χιονονιφάδα

Καταιγίδα

Γαλαξίας

Μικρόβια

Η Γη

Ατόλες

Ηφαίστεια

Μικρόβια

mandala στο διαδίκτυο

Παρουσιάζονται κάποιες εικόνες μανταλα που συλλέξαμε από το διαδίκτυο, για να εμπνευστείτε και να φτιάξετε τα δικά σας σχέδια.












Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014

ΜΑΝΤΑΛΑΣ(MANDALA)

         Η λέξη "μαντάλα" προέρχεται από τα σανσκριτικά και σημαίνει "κύκλος".Ονομάζουμε έτσι τα σχήματα που φτιάχνουμε σε κύκλο ή σε κυκλική διάταξη, συνήθως με απόλυτη συμμετρία ή χωρίς αυτή κυρίως σε πιο μοντέρνα καλλιτεχνική έκφραση. Τα μαντάλα μπορεί να παρουσιάζονται και με μορφή κανονικού πολυγώνου ( τετραγώνου, κανονικού εξαγώνου,οκταγώνου κλπ ).
          Τα μαντάλα τα συναντάμε στις κυκλικές δομές της φύσης, όπως λουλούδια, χιονονιφάδες, κυκλώνες κλπ. Έχουν χρησιμοποιηθεί από τα πανάρχαια χρόνια σε όλους σχεδόν τους πολιτισμούς και σε κάποιες θρησκείες, ιδιαίτερα στις ανατολικές όπως ο βουδισμός και ο ινδουισμός, έχουν χρησιμοποιηθεί  με μυστηριακό χαρακτήρα. Μαντάλα μπορεί να θεωρηθεί το Στόουνχετζ στην Αγγλία.Επίσης στα ψηφιδωτά δάπεδα συναντούμε σχήματα μαντάλα, όπως επίσης και στα ζωγραφιστά πιάτα. Οι ζάντες των αυτοκινήτων και τα ραδιοτηλεσκόπια αποτελούν παραδείγματα μαντάλα από την τεχνολογία που έχει αναπτύξει ο άνθρωπος.
            Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζουμε ένα μαντάλα με γεωμετρία. Αρχικά με μολύβι κατασκευάζουμε τις βοηθητικές γραμμές. Ξεκινάμε με ένα κύκλο και στη συνέχεια τον χωρίζουμε με διαμέτρους σε όσα ίσα μέρη επιθυμούμε. Κατασκευάζουμε ομόκεντρους κύκλους με τον αρχικό και μέσα σ'αυτόν και όσες βοηθητικές γραμμές μας χρειάζονται στην πορεία. Στη συνέχεια σχεδιάζουμε ότι σχήμα θέλουμε συμμετρικά και όταν είμαστε έτοιμοι με μαρκαδόρο ή στυλό περνάμε τα σχήματα που θέλουμε να κρατήσουμε και σβήνουμε τις υπόλοιπες γραμμές. Χρωματίζουμε αν θέλουμε και το μαντάλα είναι έτοιμο.

Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2014

ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΦΕΤΕΙΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το σχ. έτος 2013-2014 η Μαθηματική Ομάδα του Γυμνασίου Μαλίων θα ασχοληθεί με την εφαρμογή της γεωμετρίας στην τέχνη. Ο τίτλος του προγράμματος είναι "Με κανόνα και διαβήτη" και έχει στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τη χρήση των γεωμετρικών οργάνων μέσα από τη μελέτη και την κατασκευή έργων τέχνης.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Η εικόνα παρουσιάζει ένα πρόβλημα που προκύπτει από το παραδοσιακό αγγλικό τραγούδι " 12 days of christmas", που παρουσιάσαμε κι εμείς στην προηγούμενη καταχώρηση.Η ερώτηση είναι, σύμφωνα με τα λόγια του τραγουδιού, πόσα συνολικά δώρα έστειλε η"αληθινή αγάπη" τις 12 ημέρες των χριστουγέννων; Περιμένουμε τα σχόλια με τις απαντήσεις σας.

Το πρόβλημα προέρχεται από την ιστοσελίδα: http://www.newton.ac.uk/wmy2kposters/



ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΛΙΩΝ ΕΥΧΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2014 !